06.01.2011 : Khamis : Rumah Hijau
hari ni Pn. Ie HANGIN betul dengan satu pembeli tu. bukan pe.... pentingkan diri sendiri betul. GERAM sangat-sangat ni. nak luah kt FB x bleh so luah kat sini lah.
kejadian berlaku ketika Pn. Ie baru sampai kat rumah ( kul 12 ++ ) lepas g ambil alif balik sekolah & g pejabat pos. seb baik by sms je semua ni. malam tadi pulak dia duk komen memacam kat status FB. ku dah tulis status yg jelas tp dia tak pandai baca kut. ha3
Cust : Salam. dah bank in xx rmxx pg td utk beg xx. sori lmbt inform. jgn lupa fg ek
TTS : ok.. tq sy mgkin pos esok @ lusa @ isnin ye cz hr ni punya dh settle
Cust : ala..kan blm kul 2 lg ni. pos la hr ni esk smp. knp mlm td x ckp b.in b4 pkl brp. klu esok pos monday br smp, klu pos monday lg la lmbt..pls
TTS : sy br je smp rumh so memg dh x keluar dh. lgpn sy kena bw 2 ank kecik so x larat. rsnya dh bgtau mlm td pd sape2 yg nk beli, byr b4 kul 10.15am. dah le hari hujan then dlm 20 minit br smp pejabat pos.
Cust : i rasa tak selesa la macam ni..klu pos esok @ monday.. serius
Cust : mmg staff i dh b.in awl pg cuma i yg lupa nk sms ( dia bank in kul 11.35 am )
TTS : klu u x selesa & x suka, i plgkan duitlah. nak wat camne kan.....
Cust : wow, hebat jwpn ni. i x selesa sbb nk hadiahkan pd kwn i bday hr sabtu ni ( ngapa tak cakap awal2 )
* korang rasa kan, sape yg BERSALAH. ha3
spoil mood je di petang hari. dah le beli beg yg dah MURAH GILER, nak Free Gift lah dll ( padahal dh bgtau Free Gift tu utk album new stock je ). Pn. Ie cuba jadi peniaga yg BAIK tapi ada sesetengah pembeli ni memang mencabar keimanan & pentingkan diri sendiri. macamlah Pn. Ie ni tak pernah jadi pembeli. mesti pas ni dia akan salahkan Pn. Ie klu brg tu x smp hr SABTU padahal tu kerja posmen kan kan kan
setuju dgn akk..
BalasPadampelbagai ragam dan kerenah customer yang kdng2 buat kita as peniaga hilang pertimbangan sekejap.sakit kepala,pening tekanan dan lain2 adik beradiknya...hihi
namun begitu kak,kita kena harungi juga kan..akk jd hati kering aje..usah dipikirin.sbb kita dah bgtau t&c cara kita punye bisnes.
bab pos mmg idah setuju juga.Kita dah tanggungjawabkan pd pihak pengeposan namun yg kena marah kita juga..bab ni mmg kena ada sifat kesabaran yang paling maksimum...hih.
sekadar luahan dan memahami situasi akk...ok kak apa2 pun dugaan dan ujian bgs utk kita as peniaga.supaya lebih berjaya dan berjaya
tulah idah... yg jd mslhnya belum pakar berhati kering ni.
BalasPadamapa-apa pun memang derang akan "mengajar" kita sesuatu.
dua tiga hari ni asyik dapat yg "ngengada" je